EGE GÜNDEM GAZETESİ

Kütüphanemiz Bengi Projesiyle Şenlendi-Kitaplar Öğrencilerle Buluştu

Kütüphanemiz Bengi Projesiyle Şenlendi-Kitaplar Öğrencilerle Buluştu
10 views
30 Mart 2018 - 10:32

27 – 31 Mart tarihleri arasında kutlanan Kütüphaneler Haftası düzenlenen etkinliklerle daha fazla okuyucuya ulaşıyor. BENGİ Projesiyle kitap okuma farkındalığının oluştuğu Havran’da, Havran Kaymakamı Şeref AYDIN ve Havran İlçe Milli Eğitim Müdürü Yusuf SÖBÜOĞLU Temaşalık İlkokulu’nun, Erdem Akpınar Havran İlçe Halk Kütüphanesinde organize ettiği Kütüphaneler Haftası programına katılarak öğrencilerle ve öğretmenlerle bir araya geldi.

Kitap okunarak başlanan program daha sonra günün anlam ve önemini belirten konuşmanın yapılması, öğrencilerin okuduğu şiirler ve sınıf bazında en çok kitap okuyan öğrencilere ve programa katılan öğrencilere verilen hediyelerle son buldu. Öğrencilerle kitap okumanın önemi üzerine uzun süre sohbet eden Havran kaymakamı ve Havran İlçe Milli Eğitim Müdürü çekilen hatıra fotoğrafının ardından kütüphaneden ayrıldı.

2017 Yılı Kütüphane İstatistikleri

Türkiye genelinde 27bin283 örgün ve yaygın eğitim kurumu kütüphanesi ve bir milli kütüphane hizmet veriyor. Bunların yanı sıra 1150 halk kütüphanesi ve 552 üniversite kütüphanesi de okuyucularını bekliyor. Öğrencilerin hem okuyup hem de teknolojiyi yakından takip edebilecekleri Z-Kütüphanelerin sayısı ise her geçen gün artıyor. İlçemizde de iki adet Z-Kütüphanesi öğrencilerimize hizmet veriyor. Z-Kütüphanelerin yurt genelinde ki sayısı ise 1245. Ülkemizde kitap okuma 2017 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 6 artarak 25 milyon 91 bin 232’ye ulaştı. Halk kütüphanelerine kayıtlı kullanıcı sayısı ise yüzde 30 artışla 2 milyon 201 bin 39’a çıktı. BENGİ Projesiyle Havran genelinde kütüphaneyle buluşmayan öğrenci kalmaması en önemli hedeflerimiz arasında yer alırken, bu hedefimize büyük oranda ulaşmış bulunmaktayız. Gelin birlikte okuyalım!

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.

UA-76219985-1