EGE GÜNDEM GAZETESİ

Sındırgı’da Doğal Yaşam Unutulmadı

15 views
12 Ocak 2017 - 13:30

Avcılığın oldukça yaygın olduğu bölgelerden biri olan Balıkesir’in Sındırgı ilçesinde çetin geçen kış şartlarında sokak hayvanları ve doğada yaşam mücadelesi veren hayvanlar unutulmadı.
Kar yağışının oldukça etkili olduğu ve havanın soğuk olması, doğal yaşamı ve sokak hayvanlarını da olumsuz yönde etkiledi. Hayatta kalma mücadelesi veren hayvanlara Sındırgı Belediyesi öncülüğünde oluşturulan Sındırgı Avcılar Kulübü, EYHAF, belediye personeli ve vatandaşlardan oluşan ekiple belirli alanlarda ve ilçe merkezinde yapılan yemleme çalışmaları ile destek olunması hedefleniyor. Özellikle dağlık bölgelerde yapılan çalışmalar neticesinde karacaların, kuşların ve doğal yaşamda mücadele veren hayvanların rahatça ulaşabilecekleri bölgelerde yemleme yapıldı.
Çevreye ve doğal yaşama önem veren Sındırgı Belediye Başkanı Ekrem Yavaş “ Her canlının yaşama hakkı var. Bu doğrultuda çalışmalarımıza yön veriyoruz. Karla mücadele yalnızca yol açmaktan ibaret değil. Tüm ekiplerimiz sahada çalışmalarını sürdürüyor. Bunun yanında da doğal yaşamda hayatta kalma mücadelesi veren canlıları unutmuyor Avcılar Kulübümüz ve EYHAF işbirliği ile yürüttüğümüz yemleme çalışmaları ile de onlara destek oluyoruz. İlçe merkezimizde de hayvan barınağımızdaki hayvanların bakımları yapılıyor. Bunun yanında sokak hayvanlarımız ekmek ve yiyecek bıraktığımız gibi kuşlarımız için de yemleme yapıyoruz. Tüm halkımızı bu konuda duyarlı olmaya davet ediyorum. Gezdiğiniz yerlere bir parça ekmek bırakabilirsiniz. Kapınızın önüne koyacağınız bir parça ekmek onlara can verebilir, karton kutu ya da eski bir battaniye sıcak bir yuva oluşturabilir.” dedi.
Sındırgı Avcılar Kulübü Başkanı Bülent Ata ise doğal yaşama katkı sağlayan Sındırgı Belediye Başkanı Ekrem Yavaş’a teşekkür ederek, “Avcılığın sadece av vurmak değil avları yaşatmanın da bizim bir görevimiz olduğunu düşünüyorum. Sındırgı’mızda, Türkiye’ mizde bu sene olumsuz hava şartları nedeniyle; bölgemizde karacalar, keklikler, tavşan avı kapandı. Onlara destek olmak amacıyla, bizlerde belediyemiz ile işbirliği içerisinde yemleme çalışmaları yapıyoruz. Bu doğanın insanlara bir lütfu kar; kimine bereket getiriyor ama hayvanlarımızın da maalesef zor şartlar altında yaşamalarına, hayatlarını sürdürmelerine engel oluyor. Biz bunlara destek olmak amacıyla, yemleme çalışması yaptık. Bu çalışmada bizlere destek olan Sındırgı Belediye Başkanımız Ekrem Yavaş’ a ve personeline, Avcılar kulübü yönetimindeki arkadaşlarıma hepsine teşekkür ediyorum. Bir nebze bizim katkımız olabildiyse ne mutlu diyorum. Avcılık sporuna gönül veren bütün arkadaşlarıma, Türkiye’de yaşayan herkese sesleniyorum; diyorum ki biz bu işin hastasıyız gönülden sevdalıyız ama yaşamalarına katkı sağlamaya doğal dengelerin şartlarında duyarlı olmaya davet ediyorum. “ dedi.
Yemleme çalışmalarına katılan EYHAF Başkanı Ersin Düzyol ise “Biz avcılar gördüğünüz gibi hem bir taraftan av yaparken de bu kış şartlarında bu av hayvanlarımıza, yaban hayvanlarına yardımcı olmak, destek olmak amacıyla hem kanatlı hayvanlara hem de normal kanatsız büyükbaş havanlara yemleme çalışması yapıyoruz. Şu anda burası çok kötü bir durumda. Geçenlerde gördüğüm bir olay var. Serçesi, kumrusu, kara tavuğu, yırtıcı kuşları, alıcı kuşların hepsi aynı bir ağaçta, bir ağacı paylaşıyorlar. Bu da nedir? O kadar zor durumdalar ki, kendileri de bu zor durumu anladıklarından birbirlerine zarar vermiyorlar. Onun için biz de avcılar olarak, bu şartlarda yaban hayvanlarımıza zarar vermeyelim. Onlara destek olarak yemleme faaliyetini gösteriyoruz. Tüm vatandaşlarımızı ve avcı arkadaşlarımı da bu tür uygulamaları yapmaya davet ediyorum. Sağolsun Sındırgı Belediye Başkanımız Ekrem yavaş bizlere büyük destek oldu. İmkânlar verdi arabasıyla yemleriyle. Avcılarla, belediye çpersonelimiz ve vatandaşlarla beraber bu yemlemeyi gerçekleştiriyoruz. Burada bu hava şartları sürdüğü müddetçe devam edeceğiz. Bu hayvanlara destek olmaya devam edeceğiz. “ sözlerine yer verdi.
Yemleme çalışmalarına katılan Sındırgı Belediye Başkan vekili Bahtiyar Kocaer de ekiplerin karla mücadele çalışmalarına devam ettiğini belirterek, “Doğadaki hayvanlarımızı da unutmadık. Avcılar kulübü ve Eyhaf ile çalışmalarımız devam ediyor. Belediye personelimiz ile yem ve ekmek dağıtılmaktadır. Vatandaşlarımızın da duyarlı olmalarını rica ediyorum.” Dedi.
Çalışan personel ise bu tür çalışmaya katıldıklarından dolayı huzur bulduklarını ve doğal yaşama destek olmanın güzel bir duygu olduğunu belirtti.

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.